/ Що таке аудит і яким він буває?

23 Вересня, 2020 58
Категорії: Статті

Перше, що робить хороший SEO-фахівець при знайомстві з сайтом – це його аудит. Він здатний не тільки виявити слабкі сторони вашого ресурсу, а й знайти точки зростання і напрямки, в яких варто зосередити свою роботу по просуванню. Процес аудиту сайту спрямований на пошук недоробок і помилок, що тягнуть ваш сайт вниз і не дають йому зайняти ТОП видачі в пошукових системах.

На підставі аудиту складаються ТЗ на технічну і внутрішню оптимізацію сайту і тільки після впровадження хоча б основних моментів, можна приступати до зовнішнього просування.

Заздалегідь визначимося, що під технічною оптимізацією ми маємо на увазі роботи, які можуть бути проведені розробниками без безпосередньої участі SEO-фахівця (проте за його чітким Технічним Завданням). Впровадження ж правок по внутрішній оптимізації цілком і повністю лягає на плечі SEO-шників.

Технічний аудит

Даний вид аудиту включає в себе аналіз помилок і недоліків сайту, що негативно впливають на сприйняття сайту пошуковими системами і користувачами. Починати технічні правки необхідно до повноцінної розкрутки сайту (або як мінімум паралельно), нарощування посилальної маси, соціального маркетингу та іншого. Просувати не оптимізований сайт – це як їхати на автомобілі зі спущеними колесами. Їхати можна, але перегони на ньому не виграти.

audit2 - Що таке аудит і яким він буває?

Даний тип аналізу містить такі перевірки, як:

  • Помилки і редіректи. В першу чергу, ресурс сканується на предмет сторінок, які віддають будь-яку іншу відповідь сервера, крім «200». Це можуть бути «видалені» сторінки, що залишилися в структурі сайту, редіректні та неіснуючі, які у великій кількості генеруються CMS сайту. В ідеалі всі сторінки повинні віддавати 200-у відповідь сервера.
  • Дублі сторінок. Наявність дублікатів сторінок, особливо їх великої кількості негативно впливає на ранжування сайту в цілому, так як контент таких сторінок перестає вважатися унікальним. В аудиті головним чином перевіряється головне дзеркало сайту (доступність ресурсу по http і https протоколу, з www і без в адресі), дублювання головної, а також інших сторінок з різними розширеннями, капіталізації тексту і GET-параметрами.
    Приклад дублікатів головної сторінки:
    http://domain.com/
    https://domain.com/
    http://www.domain.com/
    https://www.domain.com/
  • Мікророзмітки. Зараз семантичну розмітку, покликану поліпшити розуміння пошуковими роботами вашого сайту, досить складно переоцінити. Крім поліпшеної взаємодії з роботами, вона так само дозволяє зробити розширений сніппет, впровадити «хлібні крихти» і т.д. Для рядового користувача розмічена веб-сторінка може залишатися звичайною, але пошукові обробники здатні витягти з неї структуровану інформацію, слідуючи певним умовам.
  • Mobile-Friendly. У наш час сайтів, які не оптимізовані під мобільні пристрої, практично не залишилося. Однак перевіряти це в рамках аудиту обов’язково. Відсоток користувачів, які активно використовують мобільні пристрої для пошуку в мережі стає все більше і в окремих нішах досягає вже 90%!
  • Швидкість завантаження. Швидкість завантаження – один з найважливіших факторів ранжування. Щоб не випробовувати терпіння користувачів повільним завантаженням сайтів, пошукові системи швидше віддадуть перевагу швидкому і легкому сайту.
  • Багатомовність. Кожна мовна версія сайту відповідає на різні мовні запити користувачів. Тому правильна оптимізація багатомовності на сайті дуже важлива.

Внутрішній аудит

Цим терміном можна об’єднати пошуковий і контентний аудити. Якщо суть другого однозначно зрозуміла, то пошукова оптимізація – це комплекс робіт, що проводяться SEO-спеціалістом для поліпшення «доброзичливості» пошукових систем до вашого сайту.

Пошукової аудит

Те, що на перший погляд, не має ніякого значення для користувача, грає велику роль у взаємодії пошукачів з сайтом і має великий вплив на ранжування пошуковими системами вашого сайту. Завдання внутрішньої оптимізації – показати пошуковим системам, що ви добре розумієте їх правила і попрацювали над якістю сайту для максимального комфорту відвідувачів.

audit3 - Що таке аудит і яким він буває?

Пошукова оптимізація звертає увагу на:

  • Сторінки пагінації. Сторінки пагінації, не пов’язані один з одним належним чином, не сприймаються ПС як частина єдиного та можуть викликати конфлікт релевантності.
  • Краулінговий бюджет. Це певна кількість сторінок, які пошуковий робот може просканувати за один захід на сайт. На дану дію витрачаються обчислювальні ресурси, тому кількість сторінок для індексації обмежується. Якщо пошукові боти часто сканують неінформативні сторінки, то через певний час бот буде заходити на сайт рідше. Це призведе до рідкісного переіндексування сторінок, цього може допомогти уникнути правильна сео-оптимізація.
  • ЛЗУ. Людино-зрозумілі URL – так називають веб-адреси, які складаються із слів, написаних латиницею. Вони, як правило, відображають вкладеність і назви елементів і не містять складних абревіатур та ідентифікаторів.
    Наприклад:
    Google рекомендує використовувати ЛЗУ замість складних параметричних URL, так як вони ускладнюють роботи сканерів. Використання ЛЗУ здатне економити ресурси пошукового робота (детальніше тут –
    https://support.google.com/webmasters/answer/76329)
  • Карта сайту. Файл Sitemap повідомляє пошуковим системам інформацію про структуру вашого сайту, як він організований і з яких IP-адрес складається. Пошукові роботи сканують цей файл для більш точної індексації ресурсу. (детальніше тут – https://support.google.com/webmasters/answer/156184?hl=ru&ref_topic=4581190).
  • Файл Robots.txt. Ще один корисний файл, який повідомляє пошуковикам які розділи вашого сайту індексувати, а які ні. Правильне використання цього файлу дозволяє прибрати з індексу неінформативні і службові сторінки і зосередитися на просуванні важливих.
  • Посилання. Аналіз зворотніх посилань вашого сайту і сайтів конкурентів дає розуміння в який бік і з якими зусиллями рухатися для просування в ТОП видачі. Також, ці дані можуть вказати які посилання приносять більше шкоди, ніж користі.
audit4 - Що таке аудит і яким він буває?

Контентний аудит

  • Дублювання контенту. Неунікальний контент навіть в межах сайту не дозволить сторінкам добре ранжуватися. Всі сторінки сайту повинні містити унікальний текстовий і графічний контент, який відповідає на свій запит.
  • Мета теги. Найважливіші атрибути сторінки. Тег Title першим повідомляє пошуковому роботу про вміст сторінки і має великий вплив на ранжування з того чи іншого запиту. Мета тег Description на даний момент не впливає на ранжування, однак, якщо він написаний якісно, то може підвищити CTR (клікабельність).
  • Теги заголовків. Друга за значимістю тематична складова сторінки – тег заголовка <H1>. У будь-якого контенту повинен бути заголовок, який пояснює користувачам що знаходиться на сторінці і про що піде мова нижче. Важливо також дотримуватися ієрархії заголовків, тобто заголовки другого рівня повинні бути вкладені в заголовки першого і т.д.
  • Сторінки фільтрації. Для торгуючого сайту сторінки фільтрів справжнє джерело посадкових для просування по НЧ і мікро НЧ запитам. Отримання трафіку по ним простіше і відбувається набагато швидше, ніж по ВЧ запитам, тому оптимізація сторінок фільтрації (мета теги, заголовки, контент) не тільки важлива, але і відноситься до першорядним завданням.
  • Зображення. Для ранжирування в пошуку по картинках HTML-код зображень на сайті повинен містити атрибути Title і Alt – унікальні в межах сайту, що відповідають на пошукові запити і відображають суть зображення.

Аудит сайту, як уже вказувалось раніше, це перше, з чого починаються роботи по просуванню сайту. А для того, щоб тримати сайт постійно “в тонусі”, сканування і аудитування сайту необхідно повторювати раз в один-два місяці, адже тільки стабільно тримаючи руку на пульсі можна відповідати високим вимогам пошукових систем і ваших відвідувачів.

хочу обговорити проект