/ Створення інтернет-магазину і його просування

30 Вересня, 2020 1078
Категорії: Статті

/Самостійне створення інтернет-магазину

Під самостійною розробкою мається на увазі використання хмарних рішень, які дозволяють за досить короткий термін і мінімальний бюджет отримати результат. Це означає, що їх технології дають можливість досить легко сконструювати онлайн-вітрину, де сервіс надає комплексний набір інструментів: від готових шаблонів, до цілого набору інструментарію для просування.

Приклади найпопулярніших конструкторів сайтів: маркетплейс Prom.ua, WIX, Ucoz, Tilda, Bitrix24.

Плюси: за 1 день можна запустити інтернет-магазин на серверах сервісу, величезний набір функцій, простий і зрозумілий інтерфейс, тестовий період на випробування, онлайн-підтримка і часто онлайн-просування як додаткова послуга, підйомна оплата.

Мінуси: немає можливості впровадження змін, немає можливості переїхати на свій сайт на своєму хостингу без втрати пошукового трафіку, немає можливості інтегрувати свій дизайн. Таким чином, продавці, які обрали цей варіант обмежені функціоналом конструктора, який вам пропонується в оренду на певний термін.

Це рішення безумовно відмінно підходить бізнесу на початковому етапі, який хоче спробувати свої сили і має обмежений бюджет і можливості, має вільний час і має бажання все робити руками.

/Розробка інтернет-магазину під ключ

Другий варіант – це довірити цю місію веб-студії, яка під ключ розробить вам сайт. Сайт буде вашою власністю і в залежності від цілей, завдань і бюджету буде або створено під ваш смак і колір веб-дизайнерами, або вам будуть запропоновані готові варіанти на вибір (шаблонні). Як з костюмом: під замовлення в ательє або з вітрини магазину серійний варіант. У першому випадку завжди дорожче, у другому – завжди дешевше.

Замовити інтернет-магазин з індивідуальним дизайном – це унікальна можливість виділитись на ринку, реалізувати популярний функціонал, як у ваших конкурентів і навіть краще, створити свій унікальний стиль і транслювати силу бренду майбутнім покупцям.

Цей варіант в залежності від цілей і завдань – самий витратний за грошима і часом. В середньому, розробка під ключ займає 3 місяці, але в залежності від завдання, може досягати терміну в 6-9 місяців.

/Що може впливати на терміни і вартість розробки інтернет-магазину під ключ:

  • Наявність технічного завдання або написання його з нуля.
  • Варіанти дизайну (кількість). Як правило пропонується кілька варіантів на вибір головної сторінки, але при бажанні клієнта, їх може бути необмежена кількість.
  • Реалізація багатьох функцій і опцій для зовнішніх користувачів (покупців) як у великих конкурентів. Бажання бути як лідери, не завжди виграшно на старті. Краще запускатися швидко, але з мінімальним вибором. В майбутньому допрацьовувати і розвивати сайт – це заощадить час.
  • Реалізація багатьох функцій і опцій для внутрішніх користувачів: інтеграція з 1С, складськими системами, CRM, прайс-агрегаторами, системами аналітики, налаштування аналітики, платіжних систем.
  • Написання рішення з нуля або використання готового.
  • SEO оптимізація (залежить від кількості категорій і найменувань).
  • Наповнення сайту контентом (обсяг). Категорії і товари повинні бути максимально інформативно описані, по можливості з відео-оглядом і детальними характеристиками з якісними фотографіями.
  • Адміністративні роботи з серверами (локація серверів, бренд, підтримка).

Плюси: індивідуальне рішення, здатне закривати завдання малого і середнього бізнесу. Персоналізація і креатив. Автоматизація багатьох бізнес-процесів. Автономність і масштабування.

Мінуси: терміни і вартість в порівнянні з першим варіантом.

Вартість по ринку від 2 000 до 30 000 $.

Оптимальний варіант – це замовити реалізацію інтернет-магазину з бібліотеки готових рішень, якщо веб-студія має напрацювання та готові варіанти. Не всі компанії готові запропонувати цю послугу. Вам будуть запропоновані десятки варіантів, все що потрібно – це вибрати шаблон і налаштувати його під вас.

Цей варіант дозволить з мінімальними витратами і в короткі терміни отримати свій власний інтернет-магазин.

Плюси: не дорого і швидко. Базового функціоналу досить для роботи.

Мінуси: такий шаблон може бути у багатьох конкурентів і питання унікальності не вирішується. Як правило, вигладять недостатньо креативно і просто.

Вартість по ринку від 500 $ до 3 000 $.

Фахівці веб-студії WIMEX реалізують інтернет-магазини будь-якої складності і креативності, враховуючи всі побажання клієнтів і їх можливості.

/Магазин є, а просування? Де ж шукати клієнтів?

Ми плавно підійшли до другої частини – розкрутка сайту. Тут ми детально розглянемо всі можливі варіанти і секрети ефективного маркетингу.

Трохи статистики по ринку e-commerce в Україні:

  • 20 млн. інтернет-користувачів
  • 7 млн. інтернет-користувачів
  • Щорічне зростання e-commerce в районі 30%
  • Середній вік покупців 25-35
  • Обіг ринку – понад 1 млрд $ в рік.

/Отже, перейдемо до каналів просування (залучення нових клієнтів):

  1. SEO – стратегічний канал, націлений на довгострокову перспективу. У майбутньому вартість залучення покупців з цього каналу буде найнижчою, в зв’язку з тим, що клієнти будуть приходити з пошукової видачі Google і Яндекс. І навіть якщо вимкнути всю платну рекламу, цей канал завжди буде генерувати клієнтів. Частка пошукового трафіку у лідерів становить мінімум 45%, а це мінімум 45% клієнтів від загальної маси.
  2. Прайс – агрегатори – найшвидший спосіб почати отримувати перші продажі і використовувати цей канал просування як основний. Досить зареєструватися, завантажити посилання з товарами в форматі yml / xml і поповнити рахунок. Оплата за моделлю CPC – фіксована, за 1 клік. Найпопулярніші та ефективні прайс – агрегатори в Україні це: Hotline, Price.ua, Ek.ua, M.ua. Загалом їх відвідують близько 10-12 млн. унікальних користувачів на місяць.
  3. Контекстна реклама Google AdWords. Один з ключових каналів залучення користувачів в мережі інтернет. Оплата за моделлю CPC – оплата за клік.
  4. Розміщення прайс-листів на маркет-плейс, дошках оголошень. Prom.ua, Bigl.ua, Olx.ua. В середньому в місяць сайти відвідують 170 млн. не унікальних користувачів (Visits). Дані сервіси мають величезний потенціал і канали просування.
  5. Соцмережі: Facebook, Youtube, Instagram. Тисячі брендів борються за увагу користувачів і потенційних покупців, які дуже багато часу проводять в цих соціальних мережах. В середньому в місяць соцмережі відвідують мінімум 150 млн. не унікальних користувачів (Visits).
  6. СРА мережі – ви можете розмітити вашу унікальну пропозицію і десятки тисяч веб-майстрів будуть вам приводити потенційних клієнтів. Модель оплати, як правило це % від реальних продажів або фіксована вартість за потенційного клієнта або оплата за реєстрацію. Лідери в Україні – Admitad, PrimeLead і SalesDoubler.
  7. Решта каналів: ремаркетинг (повернення минулих покупців), медійна реклама, рефферальна програма, email-маркетинг, тизерна мережа і так далі. Ці канали важливі, але не є стратегічно важливими на першому етапі.

Як правило, більшу частину цих пунктів може покрити спеціалізована компанія з досвідом в інтернет-маркетингу, така як WIMEX. Налагодження та супровід рекламних кампаній вимагає глибокої експертизи, тому краще довіряти розробку стратегії і їх реалізацію компаніям. Так як не тільки досвід, а й уміння ефективно використовувати бюджет в вигідну математику для інтернет-магазину.

/Ключові метрики, які необхідно завжди тримати на пульсі (Google Analytics):

  • Відвідуваність (трафік) і структуру трафіку
  • Перегляди товарних сторінок і кількість замовлень
  • Конверсія для кожного каналу
  • Частка нових покупців і незавершені замовлення (покинуті кошики)

Кожен показник потрібно щодня переглядати і аналізувати, а також порівнювати з показниками попередніх періодів.

Ключові метрики (продажу):

  • Загальна сума і кількість виконаних замовлень
  • Причини невиконаних замовлень
  • Структура доставки і сума вартості замовлень
  • Сума вартості виконаних замовлень
  • Середній чек
  • Прибуток і середній прибуток на замовлення
  • Витрати на рекламу і вартість залучення покупця
  • ROI
  • LTV

Для якісної аналітики, необхідно провести всі налаштування Google Analytics, налаштувати трекінг показників в самій системі управлінням магазином, провести ряд тестів, щоб переконатися в вірності моделі обліку.

Дуже важливо розуміти, що маркетинг – це постійне тестування каналів трафіку, з метою пошуку найефективніших і прибуткових рішень. Адже вся економіка будується на отримання прибутку в результаті ефективного інтернет-просування і регулярної аналітики.

хочу обговорити проект