/ Вибираємо CRM-систему правильно

25 Вересня, 2020 459
Категорії: Статті

Customer Relationship Management (Управління відносинами з клієнтами) – програмне забезпечення, головною метою якого є автоматизація стратегій взаємодії з клієнтами для збільшення продажів, оптимізації маркетингових стратегій. Іншим словами, це можливість зберегти всю історію роботи з клієнтом, що допоможе поліпшити весь бізнес-процес і більш ефективно аналізувати результати. Тепер можна по-справжньому контролювати і вдосконалити роботу, а не створювати видимість цього.

/Коли час встановлювати СРМ-систему?

  1. Ліди починають перетинатися. Без відсутності структури велика ймовірність виникнення ситуації, коли з одним і тим же клієнтом починають працювати кілька продавців.
  2. Немає логіки в розподілі дзвінків. Хто встиг взяти в роботу людину, той і веде заявку без урахування завантаженості співробітника, його навичок.
  3. Стало складно визначати ефективність кожного співробітника.
  4. Передача лідів ускладнилася. Особливо актуально це, коли один співробітник йде, а на його місце приходить новачок. CRM зберігає історію роботи, що допомагає швидше її продовжити.
  5. Запити стали губитися в загальному потоці. Виділяючи бюджет на залучення клієнтів, важливо фіксувати кожного потенційного замовника, не втрачати можливість привести його до вчинення бажаного дії.
  6. З’явилася необхідність систематизувати статистичну базу.

/Які бувают CRM

виділяються два типи систем, створених із застосуванням різних технологій:

  • Saas — передбачає розміщення всього ПО і даних на сервері постачальника. У вас є онлайн-доступ через браузер, програму-клієнт або додаток на мобільному телефоні. Немає можливості змінювати щось в коді продукту. Без стабільного інтернету, доступ до інформації буде неможливий. Також варто врахувати, що створення додаткових копій бази даних буде платним. Представники малого бізнесу часто воліють такі хмарні CRM: салони краси, маленькі кур’єрські служби, фотостудії і т.д.
  • Standalone — ліцензія на установку і використання продукту. Для зберігання даних використовується ваш сервер. Ваші програмісти можуть змінювати вихідне рішення. Доступ до такої системи необмежений. Використання більше підходить для великих компаній.

/Як обирати CRM?

Який CRM ви користуєтеся? Відповідь на це запитання друзям, колегам в інших компаніях для з’ясування максимально вигідної пропозиції. Але те, що відмінно працює в одній фірмі, для вашої може бути куди менш ефективним. На що ж варто звертати увагу?

Найголовніше визначитися з тим, чого ви чекаєте від системи. Якщо в пріоритеті відстеження дзвінків, СРМ повинна інтегруватися з телефонією. Основне джерело заявок – сайт? Тоді інтеграція повинна бути з CMS. Принцип планування завдань, ведення звітності, можливість додавання нових полів, складати план продажів, якими мають бути звіти – обдумавши все це, прийняти рішення буде простіше.

Рекомендація фахівця може внести ясність і розвіяти сумніви.

/Яка CRM-система краще?

Як можна зрозуміти з тексту вище, визначення «краще»/«гірше» не працюють – все індивідуально. Однак, ми склали для вас список найпопулярніших продуктів.

  • Бітрікс 24 пропонує до СРМ бонуси: систему управління завданнями і документами. Ви можетет відстежити навіть те, кому була відправлена розсилка. Є можливість інтеграції з онлайн-магазином, поштою. Відрізняється докладною фіксацією даних і детальністю звітів.
  • Мегаплан дозволять не тільки зберігати всю необхідну інформацію з налаштуваннями прав доступу, але і створити гістьовий вхід. Так ви можете обговорювати проект, виставляти рахунок замовнику безпосередньо в системі. Є набір готових схем продажів, але за вами залишається право додавати власні.
  • AmoCRM має відмінну рису: системоутворюючим виступає не файл клієнта, а файл угоди. В кінці дня керівник може дізнатися про кількість дзвінків і зустрічей, зроблених менеджером, їх результат. Можливість здійснювати розсилки, будувати лійку продажів.
  • Bpm’online sales придатна для управління торгівлею всіх типів: одноразове маленьке замовлення і тривалі корпоративні угоди. Тут передбачені мультиканальні комунікації, автоматизація завдань колл-центрів.
  • Microsoft Dynamics CRM дозволяє повністю інтегруватися з усіма додатками MS. Є інструменти управління торгівлею, маркетингом. Передбачена робота з Outlook.

/Скільки коштує впровадження CRM-системи

Поки не будуть визначені всі особливості системи для вашої компанії, жоден фахівець не зможе назвати точну ціну.

Вартість продукту складається з декількох частин:

  • Оплата доступу до хмарних сервісів або вартість 1 копії для встановлення на ваш сервіс.
  • Внесення даних в програму.
  • Ціна доопрацювання: налаштування доступу, звітів, інтеграція з іншими сервісами та інше.
  • Оплата послуг із супроводу.

Купуючи право користуватися СРМ, ви повинні прийняти рішення, який формат оплати найбільш зручний. Тут кілька варіантів:

  • Безстрокова ліцензія.
  • Підписка на якийсь термін: місяць, квартал, рік.
  • Копія програми на сервер.

Ваші співробітники швидко розберуться, як використовувати CRM-систему, адже вона не вимагає спеціальних знань і навичок. Виділивши трохи часу з робочого процесу для освоєння нової програми, ви оціните високий рівень організації процесів, чітку систему в роботі з клієнтами, можливість краще вникнути в стан справ відділу продажів.

хочу обговорити проект